تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

مهم ترین خبرهای نفت در هفته ای که گذشت | 23 دی 1402

سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در طرح‌های فشارافزایی پارس جنوبی،امضای توافق‌نامه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با شرکت ملی گاز ایران مهم‌ترین رویدادهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.
کد خبر: ۷۴۱۹۰

به گزارش معاصر، لزوم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در طرح‌های فشارافزایی پارس جنوبی: در هفته‌ای که گذشت وزارت نفت میزبان همایش ملی «رشد تولید و مهار تورم با الگو و نقشه راه حکمرانی دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ با بهره‌گیری از فرصت‌های تولید محصول با برند تجاری ملی در کشور به‌منظور رقابت در سطح منطقه» بود. جواد اوجی، وزیر نفت در این همایش بر لزوم  سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری و مشارکت شرکت‌های بزرگ پیمانکاری و دانش‌بنیان برای اجرای طرح‌های فشارافزایی پارس جنوبی تاکید کرد و از رشد سه برابری شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با وزارت نفت در دولت سیزدهم و امضای ۷۵۳ قرارداد وزارت نفت با دانش‌بنیان‌های نفتی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری هم در این همایش، اقتصاد دانش‌بنیان را لازمه بهره‌وری و تحقق رشد تولید و مهار تورم دانست و علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه سند تحول ایران از صنعت نفت می‌گذرد، سال ۱۴۰۳ را سال فناوری خواند.

امضای توافق‌نامه معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با شرکت ملی گاز ایران: در هفته جاری همچنین شرکت ملی گاز ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت گاز یک توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در حاشیه آیین امضای این توافق‌نامه، از اجرایی شدن ساخت ۱۲ گروه کالایی کلان در حوزه گاز تا پایان سال ۱۴۰۴ از سوی شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان خبر داد.

مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز از هدف‌گذاری صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری تا سقف ۲ میلیارد دلار در حوزه دانش‌بنیان، تلاش‌ها برای از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان و آغاز پروژه هوشمندسازی نظام توزیع گاز در سراسر کشور تا پایان امسال خبر داد.

 

امضای قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی: این قرارداد بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و شرکت پتروپالایش شهید سلیمانی در هفته جاری امضا شد که براساس آن، ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی به‌منظور احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در اختیار شرکت پالایشی شهید سلیمانی قرار خواهد گرفت.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این آیین از آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی ظرف چند ماه آینده و تشکیل یک شرکت بزرگ ساخت تجهیزات پالایشی به‌منظور تأمین تجهیزات موردنیاز این پروژه خبر داد.

وی همچنین از بهره‌برداری بخشی از واحدهای کیفی‌سازی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه نفت آبادان تا پایان امسال و کاهش میانگین مصرف بنزین در دی‌ماه امسال به ۱۱۳ میلیون لیتر در روز خبر داد.

دیگر خبرها: پیام وزیر نفت به مناسبت فرا رسیدن روز گزینش، لزوم سرمایه‌گذاری ۲۷۵ میلیارد دلاری برای توسعه، افزایش و نگهداشت تولید میدان‌های نفتی و گازی تا ۱۴۲۰ و شتاب‌بخشی به روند افزایش تولید نفت خام در شرکت ملی نفت از سوی مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی این شرکت، اعلام روند صعودی مصرف گاز بخش خانگی با کاهش دمای هوا و تأکید بر لزوم صرفه‌جویی از سوی سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از دیگر خبرهای صنعت نفت در هفته جاری بودند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز